سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید منبع آب

یک سیستم جمع آوری آب باران بیش از نصب منبع آب وجود دارد.

لنس ترنر در هنگام نصب سیستم به آنچه شما نیاز دارید در نظر بگیرید ، چه مخازن و لوازم جانبی برای بهبود عملکرد سیستم شما را در نظر می گیرد.
این مقاله برای اولین بار در شماره 145 (اکتبر-دسامبر 2018) مجله تجدید چاپ شد.


مخازن آب باران تقریباً در هر اندازه ، شکل و رنگی که می توانید تصور کنید وجود دارد ، با انواع مواد متناسب با ترجیحات مختلف یا الزامات استفاده. بنابراین در هنگام خرید منبع آب باید به دنبال چه مواردی باشید و چه اجزای دیگری لازم است تا سیستم بتواند با اطمینان و بدون دردسر کار کند؟ ما محل نشست ، اندازه ، نصب ، مواد مخزن ، جمع آوری آب ، استفاده از آب و موارد دیگر را در نظر می گیریم!

 

انتخاب سایت ، اندازه و شکل منبع آب


اولین تصمیمی که شما باید بگیرید این است که منبع آب در کجا واقع خواهد شد. مخزن در جایی که قرار می دهید اندازه و شکل آن را تعیین می کند و احتمالاً حتی در صورت نیاز به ترکیب شدن در پوشش گیاهی یا دیوارهای اطراف ، رنگ آن را نیز تعیین می کند.

ممکن است بخواهید مخزن آب را در کنار خانه یا ریخت و پاش قرار دهید ، که باعث می شود جمع آوری آب ساده تر باشد و باعث کاهش خط لوله شود. در صورت نیاز به مخزن به دور از خانه ، لوله کشی گسترده تر ، پیچیده تر و گران تر خواهد بود. اگر قصد دارید پمپ را در سیستم آب باران خود گنجانید ، دسترسی به برق نیز الزامی است.

 

دسترسی به تعمیر و نگهداری نیز مهم است. ممکن است شما نیاز به تمیز کردن پشت مخزن برای از بین بردن برگها و زباله ها داشته باشید و هرگونه فیلتر یا واگن برقی که اولین بار در مخزن است ، به تمیز کردن گاه به گاه نیاز دارید.

اگر قرار است پمپ و تجهیزات دیگری وجود داشته باشد ، معمولاً بهتر است در صورت امکان آنها را در نزدیکی مخزن ذخیره سازی آب قرار دهید ، بنابراین این کار را انجام دهید. از طرف دیگر ، شما فقط می توانید یک شیر آب ساده برای مخزن آب را پر کنید یا از سیستم آبیاری قطره ای آهسته تغذیه کنید ، و این امر به شما اجازه می دهد کار را انجام دهید. هرچه مخزن نسبت به محل استفاده بالاتر باشد ، فشار آب نیز بهتر خواهد بود ، بنابراین اگر می خواهید بدون پمپ بروید ، این را در نظر بگیرید.

در آب و هوای گرم ، بهتر است مخزن ذخیره سازی آب را در صورت امکان در سایه قرار دهید تا دمای آب مخزن و از این رو تبخیر و همچنین رشد احتمالی باکتری ها کاهش یابد.

اگر نمی توانید یک مکان سایه دار پیدا کنید ، با کاشت بوته ای که به سرعت رشد می کند در قسمت آفتابی منبع آب ایجاد کنید. برخی بوته های بومی استرالیا وجود دارند که به سرعت رشد می کنند و گیاهان سایه ای عالی هستند. با استفاده از محل های محلی خود به محل مناسب خود مراجعه کنید. گیاهان

 

مشاهده برند های مختلف منبع آب در لینک روبرو.www.bamintahvie.com

 

برای بیشتر ساکنان شهر ، فضا در حق بیمه است ، بنابراین اندازه و شکل مخزن معمولاً با فضای موجود تعیین می شود. اگر فضا به شما امکان نصب هر اندازه مخزن مورد نظر خود را می دهد ، باید با توجه به نیاز آبی شما از آن ، منطقه جمع آوری سقف و میزان بارش سالانه مورد انتظار مکان شما اندازه گیری شود. 

برای زندگی با چگالی بالا یا جایی که فضای زیر زمین شما را به مخزنی کوچکتر از آنچه دوست دارید محدود می کند ، یک مخزن زیرزمینی ممکن است راه حل باشد. اینها به صورت مخازن و یا بتونهای پلیمری در دسترس هستند.

مخازن بتونی معمولاً در داخل تقویت می شوند و به همین ترتیب می توانند از بارهای سنگین پشتیبانی کنند ، بنابراین می توان آنها را در زیر مسیرهای رانندگی قرار داد.

برخی از مخازن پلی استیل زیرزمینی نیز به خوبی تقویت شده اند و می توانند بارهای قابل توجهی را تحمل کنند. مخازن زیر زمینی معمولاً به عنوان بخشی از یک ساختمان جدید نصب می شوند ، اما در هنگام انجام کارهای مهم زمینی ، مانند تعویض راهرو یا گذاشتن تخته سنگ برای گاراژ نیز مناسب هستند.

اگر خانه شما بر روی قلاب های سواری نصب شده است ، یا دارای یک عرشه نصب شده پس از آن هستید ، می توانید یک منبع آب در نظر بگیرید. اینها شامل یک قاب فلزی در اطراف یک مثانه پلاستیکی یا لاستیک منعطف است.

با پر شدن مثانه ، حداکثر اندازه آن گسترش می یابد. با این حال ، نگهداری دوره ای شستشوی دوره ای (در صورت لزوم) از مخزن مثانه ، چالش های بیشتری را نسبت به مخزن ایجاد می کند که دسترسی داخلی را ممکن می سازد.

همچنین باید در نظر بگیرید که چگونه آب از پشت بام به داخل مخزن می رسد. اگر مخزن را دور از رودخانه های مجموعه قرار دهید ، ممکن است لازم باشد از سیستم موسوم به "مرطوب" استفاده کنید ، که می تواند به هزینه ها و پیچیدگی های آن بیفزاید. برای اطلاعات بیشتر بعداً به "سیستم های مرطوب و مرطوب" در مقابل مراجعه کنید.

محل مخزن ذخیره سازی آب می تواند بر طول عمر مواد تأثیر بگذارد. در حالت ایده آل ، مخزن باید در صورت امکان نه تنها برای پایین نگه داشتن دمای آب و کاهش تبخیر ، در سایه قرار گیرد ، بلکه به این دلیل است که برخی از مواد به ویژه پلاستیک و فایبرگلاس با نور مستقیم خورشید سریعتر تخریب می شوند.

همچنین باید درباره شکل منبع آب تصمیم بگیرید. مخازن گرد (متداول ترین) در هر دو تنظیم بلند و چمباتمه ، مخازن بیضی شکل ، مخازن مستطیل ، مخازن باریک برای فضاهای باریک ، مخازن مثانه (برای قرار دادن در زیر کف یک خانه ، به عنوان مثال) وجود دارد و حتی سیستم های مخزن مدولار که اجازه می دهد شما می توانید مخازن از اشکال غیر معمول برای جا دادن فضاهای عجیب و غریب تهیه کنید.

فقط به یاد داشته باشید که برای یک فضای معین ، یک مخزن مستطیل شکل آب بیشتری نسبت به یک مخزن گرد یا بیضی شکل دارد.

به عنوان مثال ، اگر فضای دو به دو متر کوچک دارید که می خواهید مخزن را در آن قرار دهید ، یک مخزن مستطیل شکل که دو متر ارتفاع دارد ، 8000 لیتر آب را در خود نگه می دارد ، در حالی که یک مخزن دایره ای در همان ارتفاع تنها 6280 لیتر را نگه می دارد.

 

مشاهده لیست قیمت منبع آب